Je gaat dus een blog schrijven en dit publiceren op ons bloglab.
Hoe werkt het blog schrijven?
Omdat je met WordPress werkt, hoef je eigenlijk niets van html-codes of programmering af te weten. Wel is het handig je een klein beetje in te lezen, zodat je wel ongeveer weet wat er gebeurt. Daarover vind je op de DLO wat basisinformatie. Hier beperk ik me tot de meest praktische zaken over de werking van WordPress.
Een oproep van de Brabantse waterschappen: meldplicht voor alle gebruikers van een bestaande klein grondwaterput vanaf 1 september. Deze meldplicht geldt zowel voor particulieren als voor bedrijven. De Brabantse waterschappen willen hiermee meer inzicht krijgen in het grondwatergebruik in de provincie Brabant. Heeft u dit al gedaan?
Verdroging rukt op in Brabant
Het grondwatersysteem in Brabant is uit evenwicht door jaren van verdroging. Door deze verdroging wordt er door grondwaterput eigenaren meer water uit de grond gehaald, dan er jaarlijks bijkomt. En dat moet volgens de Brabantse waterschappen veranderen. Daarom is de Brabantse waterschappen samen met andere organisaties bezig aan een herstel van het grondwater.
Dit is dan ook de reden waarom de Brabantse waterschappen komen met een meldplicht vanaf 1 september 2023 voor een bestaande klein grondwaterput. Dit is een verbreding van de regelementen, waaraan groot grondwatergebruikers zich al jaren aan moeten houden (bron: dommel.nl).
Meldplicht vanaf 1 september 2023
De Brabantse waterschappen maken per 1 september 2023 een meldplicht verplicht voor een bestaande klein grondwaterput. Dit was voor die tijd alleen verplicht in de zogenoemde beschermde gebieden.
Nu geldt het ook voor particulieren, bedrijven, gemeenten en agrariërs. Klein grondwaterputten pompen maximaal 10 m3 liter water per uur.
Grondwaterverbruik
Door het ontbreken van een meldplicht voor een bestaande klein grondwaterput heeft de Brabantse waterschappen te weinig inzicht in:
Waar vindt het grondwaterverbruik plaats.
De hoeveelheid grondwaterverbruik.
Op plaatsens zoals; particulieren tuinen, bedrijfsterreinen en openbaar groen is dit nog onvoldoende inzichtelijk. Door de genomen maatregelen door de Brabantse waterschappen kunnen zij betere maatregelen treffen om het grondwaterbalans te herstellen.
Vergunningsplicht voor nieuwe kleine grondwaterputten
Vanaf 1 september is het voor het aanleggen van een nieuwe grondwaterput verplicht een vergunning aan te vragen. Deze vergunningen worden beperkt afgegeven. Wat er voor zorgt dat de groei van nieuwe putten wordt afgeremd.
“Maar,wat doe je dan zoal?” is een vraag die ik regelmatig krijg van collega’s, wanneer ik ze weer ‘ns nodig heb voor een blog of video. Marketing, wat houdt dat dan in? Ik had er eigenlijk niet bij stilgestaan dat de vragen die ik heb over ‘cloud native’ en ‘containerization’ en ‘on premise’ wellicht wel wederzijds zijn met betrekking op mijn marketingwerk.
Marketing is ongelooflijk breed. Volgens de Online Marketing Agency is het “Marketing is het vakgebied dat zich bezighoudt met het overbrengen van de waarde van een merk, product of dienst aan de markt, met het doel om zo veel mogelijk van de betreffende producten of diensten te verkopen.” Hier gaat het dan om de engineers als ‘dienst’, die we verkopen aan bedrijven ter ondersteuning van het IT-team. De marketing-vorm die wij aanhouden is ‘Inbound-marketing’. Dat houdt eigenlijk in dat we mensen laten zien dat we er zijn, zonder heel opdringerig te zijn. Wanneer mensen tegen problemen aanlopen waar ze ons bij kunnen gebruiken, weten ze ons dus zelf te vinden.
Zo werkt onze inbound marketing
Door blogs, videos, evenementen en meetups brengen we ‘Fullstaq’ naar buiten. We leggen geïnteresseerden uit wat we doen en waarbij we kunnen helpen zodat mensen van ons horen. Door uit te leggen wat we doen, kunnen potentiële klanten erachter komen dat ze wellicht een probleem hebben dat wij voor hen kunnen oplossen.
Social media, blogs en videos
Voor de communicatie rondom Fullstaq gebruiken we vooral Social Media en dan met name LinkedIn. Hier is namelijk een heel groot deel van de ICT-industrie actief. Zo kan iedereen elkaar dus ook makkelijk vinden. Het voordeel van Social Media is dat het wederzijds is. Je kan dus daadwerkelijk een gesprek voeren met een potentiele klant of medewerker. In plaats van dat je alles maar naar iemand toe gooit en hoopt dat ze er wat mee doen. De video’s die we maken helpen ook bij de marketing. Ze zijn namelijk bewijs van dat we weten wat we doen. Zo hoeft niemand te twijfelen aan ons kennisniveau.
Benieuwd wat er nog meer bij komt kijken? Stuur me vooral een berichtje met specifieke vragen op Slack, dan kan ik ze beantwoorden in de volgende blog!
Monique Gelderblom (56) woont samen met haar partner en twee dochters in Nootdorp. Na jarenlang gewerkt te hebben bij de ABN AMRO en Achmea kreeg zij de behoefte om haar voldoening ergens anders uit te halen dan de financiële wereld. Tien jaar geleden nam ze de stap om te beginnen als zelfstandig ondernemer en zich bezig te houden met afhandelen van nalatenschappen, om financieel misbruik bij ouderen te bestrijden. Na jarenlange pijn in haar rechterheup kwam Monique begin dit jaar via haar huisarts in het Reinier Haga Orthopedisch Centrum terecht. Na een bezoek aan de poli in het RHOC bleek ze aan beide zijden een heupdysplasie te hebben.
Jarenlang last van pijn
“Gedurende 10 lange jaren had ik regelmatig last van pijn in mijn rechterheup. Telkens weer onderging ik fysiotherapie, en dat bracht tijdelijke verlichting. Maar na verloop van tijd begon mijn linkerheup ook pijn te doen, en de pijn werd steeds intenser. Op een dag besefte ik dat het niet langer zo kon doorgaan, vooral toen ik moeizaam op handen en knieën de trap opklom. Ik besloot dat het tijd was om röntgenfoto’s te laten maken. Mijn huisarts verwees me naar het RHOC, waar ik snel terechtkon bij dr. Leijs.”
Operatie voor heupprotheses
“Het bleek dat ik aan beide zijden heupdysplasie had, wat een van de oorzaken van mijn versleten heupen kon zijn. Ik had het al die tijd uitgesteld omdat ik dacht dat ik te jong was voor heupprotheses. Als ondernemer dacht ik altijd dat ik onmisbaar was en geen tijd kon vrijmaken voor een operatie. Maar ik kon niet langer doorgaan met de pijn. Ik onderging vrij snel mijn eerste totale heupprothese, en enkele maanden later volgde de tweede. Ik heb de expertise, begeleiding en empathie van Dr. Leijs als zeer prettig ervaren. Het is geruststellend als er naar je geluisterd wordt en er oprechte interesse is in jou als persoon, zelfs als je daar bent voor een operatie. Op die manier voel je je eerder als een gast dan als een patiënt. ”
“Inmiddels zijn er twee maanden verstreken sinds mijn tweede operatie, en ik kan met vreugde zeggen dat ik weer normaal kan lopen (zelfs de trap op) en weer actief aan allerlei activiteiten kan deelnemen. Hoewel ik nog niet helemaal hersteld ben, kijk ik ernaar uit om binnenkort volledig pijnvrij te zijn! ”
In onze drukke wereld, waar informatie zich in rap tempo opstapelt en de aandacht van ons publiek schaarser wordt, bereik je meer met visuele communicatie. Of je nu werkt voor een financiële instelling, een gemeente of dat je je passie volgt in de creatieve sector, communiceren met tekst alleen is niet genoeg. Hier vijf redenen waarom de kracht van visualisatie werkt.
1. Vereenvoudig een complexe boodschap met simpele visualisaties
Met visualisaties kun je ingewikkelde ideeën en gegevens omtoveren tot begrijpelijke, visuele vormen. Of het nu gaat om het vertalen van complexe statistieken naar heldere grafieken of het visueel maken van processen. Met visuele verslagen kun je een hele bijeenkomst in één oogopslag samenvatten. Infographics en praatplaten maken complexe concepten toegankelijk. Een levendige sketchvideo kan mensen informeren en in actie brengen.
2. Visuele ondersteuning van jouw verhaal
Een beeld zegt meer dan duizend woorden en met een eenvoudige metafoor kun je een heel verhaal vertellen. Visualisaties kunnen je verhaal verrijken doordat beelden onbewust emoties oproepen. Als kijker herken je jouw visie in de tekening of juist niet. Het beeld trekt in ieder geval de aandacht wat leidt tot interessante gesprekken. Zo zorg je voor meer betrokkenheid en eigenaarschap bij de deelnemers.
3. Beelden zorgen voor meer begrip en blijven langer hangen
Mensen onthouden visuele informatie beter omdat ons brein beelden sneller verwerkt. Door visualisaties in je communicatie te gebruiken, vergroot je niet alleen het begrip, maar stimuleer je ook de betrokkenheid en deelname van je publiek. Bovendien blijven beelden beter hangen en onthoud je de boodschap langer.
4. Visuele communicatie valt op
In een wereld waar tijd kostbaar is en afleiding altijd om de hoek loert, is het essentieel om de aandacht te trekken. Visuele elementen, zoals opvallende afbeeldingen, kleurrijke grafieken en boeiende infographics, trekken van nature de aandacht. Een treffende foto of een humoristische tekening springt in het oog en nodigt mensen uit om het verhaal te ontdekken, of om door te klikken op een bepaalde link.
5. De kracht van visualisatie voor meer betrokkenheid
Wil je meer uit jouw bijeenkomst halen, dan biedt het maken van een visueel verslag uitkomst. De tekening helpt om gezamenlijke ideeën te delen, processen te begrijpen en beslissingen te nemen. Is de tekening niet helder, of ontbreekt er informatie dan is dat meteen duidelijk. Het roept vragen op. Zo kan een gedeeld visueel beeld misverstanden voorkomen. Er ontstaan nieuwe gesprekken wat leidt tot een betere samenwerking, meer betrokkenheid en actie.
Kortom, visualisaties zijn geen luxe extraatje meer in je communicatiestrategie. Wil je jouw boodschap effectief overbrengen, dan is het gebruik van visualisaties een handige vaardigheid die niet in je gereedschapskist mag ontbreken. Of je nu een conferentie organiseert, een presentatie geeft, een rapport schrijft of simpelweg een idee deelt, denk altijd aan de kracht van visualisatie voor meer impact en betrokkenheid.
Wil jij de kracht van visualisatie ook gebruiken om jouw boodschap effectief over te brengen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig inspirerende tips en voorbeelden van effectieve visuele communicatie. Wacht niet langer, meld je vandaag nog aan en ontdek hoe visualisaties je kunnen helpen je communicatiedoelen te bereiken.
Toen je jong was, en nog slank en strak, kreeg je vaak complimentjes over je uiterlijk. Een makkie om sexy gekleed te gaan. Blote benen, decolleté of een blote schouder. En anders een skinny jeans of een strak T-shirt.Maar hoe kleed je je sexy na je 40e?
Van achteren lyceum, van voren museum?
Nu je wat ouder bent, word je onzekerder over je uiterlijk. Je ziet in de spiegel dat je lichaam van vorm verandert. En weet niet meer hoe je nog sexappeal in je outfit krijgt. Je wilt natuurlijk niet het “van achteren lyceum, van voren museum”- effect creëren. Het moet dus stijlvol en toch sexy zijn. Maar hoe doe je dat?
Hou het stijlvol en vermijd te strak en te bloot
In vroegere jaren kwam je goed weg in je strakke broek of legging. Nu is het beter om een mooie broek, jeans of pantalon te dragen. Er is genoeg keuze in mooie smalle modellen waarin je figuur goed uitkomt. Een strak T-shirt of strakke trui is sowieso niet meer hip. Voor iedereen, maar zeker voor een vrouw boven de veertig is een “bodyflirt” model een betere keuze. Een luxueuze stof die de contouren van je lichaam volgt waardoor iedereen kan zien hoe slank je bent. Maak subtieler gebruik van bloot. Kies voor een mooie blouse en doe nét een extra knoopje open waardoor je heel af en toe een stukje decolleté ziet. Neem in plaats van een korte rok, een sportieve of een meer gekleed model. Draag er bijvoorbeeld een met een split aan de zijkant waardoor, bij het lopen, je welgevormde been te zien is.
Duurzaam en eigentijds-klassiek
Ook is de keuze voor mooie stoffen een must. Duurzame materialen stralen van zichzelf al klasse uit. Kies daarnaast voor een eigentijdse maar klassieke stijl. Dat kan vrouwelijk, sportief of stoer zijn. Met de juiste evergreens en goede basics kun je je ook boven je veertigste prima stijlvol-sexy kleden.
Blijf bij jezelf
Probeer niet met alle trends mee te doen. Als het goed is, heb je inmiddels je eigen kledingstijl ontdekt of ontwikkeld. Blijf dicht bij jezelf en kies voor kleding waarvan je weet dat het bij je past en waarin je je goed voelt.
Wees zelfverzekerd
Boven alles is een vrouw het meest sexy, wanneer ze zelfverzekerd is. En bewust van haar lichaam. Sta mooi recht en lach veel. Niets is zo sexy als een zelfverzekerde vrouw. Met een vriendelijke, open houding en een stralende smile.
Dé formule voor een sexy uitstraling boven je veertigste: kleed je stijlvol, wees zelfverzekerd en LACH!