Blog schrijven in ICM BlogLab

Je gaat dus een blog schrijven en dit publiceren op ons bloglab.

Hoe werkt het blog schrijven?

Omdat je met WordPress werkt, hoef je eigenlijk niets van html-codes of programmering af te weten. Wel is het handig je een klein beetje in te lezen, zodat je wel ongeveer weet wat er gebeurt. Daarover vind je op de DLO wat basisinformatie. Hier beperk ik me tot de meest praktische zaken over de werking van WordPress.

Continue reading

Orthodontie in Enschede

Orthodontie in Enschede bij GAAF mondzorg

Orthodontie in Enschede. GAAF mondzorg dé tandartsenpraktijk voor orthodontie houdt zich bezig met het optimaliseren van de stand van tanden in de kaken.

Waarom orthodontie, ofwel een beugel?

Er zijn diverse redenen waarom een beugelbehandeling gewenst is of geadviseerd wordt.

Heb je bijvoorbeeld scheefstaande tanden waartussen slecht te reinigen valt, bijt je op je eigen tandvlees of botsen je tanden van de bovenkaak op die van de onderkaak waardoor slijtage kan of reeds is ontstaan? Door een betere stand van je tanden neemt je mondgezondheid en daarmee je algehele gezondheid toe!

Durf je niet voluit te lachen, lach je met je hand voor je mond?
Wij ervaren regelmatig persoonlijke groei van patiënten die met een nieuwe, gezonde glimlach zelfbewuster en zelfverzekerder in het leven kunnen staan.

Het resultaat van een beugelbehandeling is vrijwel altijd een combinatie van verbeterde gezondheid en esthetiek. Hoe mooi is dat?

Voor kinderen én volwassenen!
Tanden en kiezen kunnen op iedere leeftijd verplaatst worden. Het is daarom voor zowel jong als oud mogelijk om een beugelbehandeling te ondergaan.
De tandarts voor orthodontie bekijkt op voorhand of er beperkende factoren* zijn en concludeert of een behandeling mogelijk en/of zinvol is.

Is het verstandig om een beugel te plaatsen?

Is het verstandig om een beugel te plaatsen?

*(mogelijk) beperkende factoren bij orthodontie:

-Wensen van de patiënt
-De orthodontische afwijking
-De kwaliteit van het gebit, van de tanden.
-De conditie van het tandvlees en van het bot waarin de tanden vastzitten.

Orthodontie
Orthodontie GAAF mondzorg


De volgende orthodontie behandelingen zijn mogelijk
– Onzichtbare beugels:  De vrijwel onzichtbare bitjes zijn uitneembaar en daarmee eenvoudig in het gebruik.   
– Vaste (slotjes) beugels: M.b.v. slotjes, orthodontische draden en/of elastieken worden de tanden in de meest optimale stand gezet.
– Uitneembare beugels: Hiermee kan de relatie tussen de kaken worden aangepast. Dit is een losse beugel en dus uitneembaar.
– Retentiebeugels: Deze zijn bedoeld om gaten tussen de tanden te sluiten en spraak- of bepaalde mondproblemen te verhelpen.

Vóór en na

Orthodontie bij GAAF mondzorg

Ons orthodontie team –  tandartsen voor Orthodontie!

Tandartsen Anouk en Daniek hebben na hun 5-jarige studie tandheelkunde een 2-jarige opleiding orthodontie gevolgd en zijn daarmee gekwalificeerd voor het plaatsen van beugels. Ze zijn daarmee Tandarts voor Orthodontie in Enschede. Een tandarts met een verdieping in beugelbehandelingen. Daarnaast volgen zij regelmatig aanvullende opleidingen en cursussen voor orthodontie. De behandelingen worden samen met de daarvoor speciaal opgeleide orthodontie- en preventieassistentes Mandy en Sésiel uitgevoerd. Zij coördineren de orthodontie binnen de praktijk en breiden daarmee hun kennis en kunde regelmatig uit door scholing. De behandelingen vinden plaats in de voor jou vertrouwde omgeving, we zijn dan ook volledig op de hoogte van je behandelgeschiedenis en we letten goed op je mondhygiëne tijdens het dragen van de beugel.

Doorverwijzing externe patiënten.
Ben je geen patiënt bij GAAF mondzorg en wil je toch bij ons een orthodontiebehandeling ondergaan? Vraag dan je eigen tandarts om aan ons door te verwijzen voor de orthodontie. Voor overige behandelingen blijf je dus gewoon je eigen tandarts bezoeken.
Zodra wij de verwijsbrief van je eigen tandarts hebben ontvangen, nemen we telefonisch contact met je op. Je wordt dan geïnformeerd over het verdere verloop en we plannen een intake.
Mocht je twee weken na verwijzing door je eigen tandarts nog geen telefoontje van ons hebben ontvangen, bel (053-4760513) of mail (info@gaafmondzorg.nl) ons dan! 
 

Wil je een beugel? Maak dan snel een afspraak voor een eerste consult! Wij werken graag samen met  jou aan een gezonde, prachtige glimlach! Wil je eerst meer informatie? Vraag dan de uitgebreide folder aan!

Heeft je eigen tandarts je al naar ons verwezen? Download dan hieronder de verwijsinformatie.

Home » Blogs

RS eProcurement

RS eProcurement

Snelle, veilige en gebruiksvriendelijke tools die u
direct controle bieden over indirecte inkopen.

Het verkrijgen van producten met een lage waarde en groot volume kan veel tijd in beslag nemen en duur zijn. RS eProcurement elimineert onnodige stappen en bevordert de efficiëntie binnen uw organisatie. Onze oplossingen bieden u een totale controle over de uitgave, meer zichtbaarheid en een waardevol inzicht over de aankoop, terwijl u geld en tijd bespaart.

Belanghebbenden binnen 53% van de organisaties maken reeds gebruik van e-Procurement-kanalen voor hun aankopen*

*Bron: 2021 Indirect Procurement Report: RS Components & the Chartered Institute of Procurement & Supply

RS eProcurement biedt de volgende oplossingen

PunchOut

  • Eenvoudig en snel toegang tot onze producten en aankoopinformatie
  • Producten bestellen en direct aan uw e-Procurement-systeem retourneren
  • Configuratie met SAP Ariba, Coupa en andere e-Procurement-systemen

eInvoicing

  • Een oplossing zonder papier voor het versturen van facturen van ons systeem naar dat van u
  • Creatie van een wettige btw-factuur in PDF-formaat
  • De factuur wordt opgeslagen. Vervolgens kunt u dit document via een portaal bereiken

eOrdering

  • Een snelle en veilige wijze voor het bestellen vanuit uw systeem naar dat van ons.
  • Vaste prijzen worden afgesproken en nauwgezet verwerkt
  • We kunnen een reactie op een aankooporder en geavanceerde verzendbevestigingen sturen

Vereenvoudig het proces met RS eProcurement-oplossingen

Ontdek hoe onze digitale inkoop uw productiviteit kan stimuleren.

Compatibel met uw systeem, aan uw business aangepast

Onze eProcurement-integratie past perfect in uw bestaande platformen, is gebruiksvriendelijk en biedt de volledig geïmplementeerde assistentie van onze experts. Neem nu contact met ons op en ontdek hoe we u kunnen helpen om uw processen te versnellen.

Ontdek onze andere oplossingen

Naast onze RS eProcurement oplossingen bieden we ook andere oplossingen aan binnen RS. Denk hierbij aan RS PurchasingManager™.

Wij bieden de perfecte oplossing aan als u geen RS eProcurement-platform heeft. RS PurchasingManager™ is een op webgebaseerde tool die u een algeheel overzicht over budgets en uitgaven biedt. Geen uitgave, geen lopende investering, geen IT of software-upgrades vereist. Enkel een gebruiksvriendelijk systeem op maat dat ontworpen is om het inkoop-tot-betalingsproces te vereenvoudigen en u alle controle biedt.

Wie leest dit?

Wie leest mijn tekst? Dat is de kernvraag.

Zeven tips voor een goede online tekst.
1. Vraag je af wat je lezer wil weten. Schrijf voor hem (of haar!) in plaats vanuit jezelf.
2. Creëer een persona. Voor wie schrijf je en wat wil die persoon weten? Hoe oud is die persoon, welk opleidingsniveau heeft hij of zij, heeft die persoon al voorkennis? Hoe meer details, hoe beter.
3. Goede online content is kort en duidelijk. Dus: vlotte zinnen, geen formeel taalgebruik. (Om de trainer te citeren: “Als mensen lappen tekst willen, lezen ze wel een boek.”)
4. Zorg dat er snel een call to action komt. Bijvoorbeeld: nieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
5. Goede online content is een dialoog, geen monoloog. Vraag continu om acties van de lezer.
6. Zorg voor een pakkende kop. Beginnen met een vraag werkt goed.
7. Humor werkt. Meestal.
8. Ben ik iets vergeten? Vul graag aan, dat kan hier.

IKZ, wat doen wij?

In de zorg gaan vele miljarden euro’s om die bedoeld zijn voor hulpbehoevende en kwetsbare mensen in de samenleving. Door zorgvuldig met zorggeld om te gaan, houden we de zorg betaalbaar. Het Informatie Knooppunt Zorgfraude (IKZ) onderzoekt en deelt meldingen over zorgfraude en signaleert trends en ontwikkelingen. Zodat fraude beter en effectiever wordt opgespoord en afgehandeld.

https://icmbloglab.nl/wp-admin/post.php?post=3084&action=edit

IKZ logo

Met dezelfde zorg waarmee aan het zorgstelsel is gebouwd, werken wij aan de aanpak van fraude in de zorg. De missie van het IKZ is daarom: ‘Zorg met zorg beschermd’.

In 2021 zijn in totaal 457 signalen van vermoedens van zorgfraude samengebracht door de partners van het IKZ. In onderstaande grafiek is weergegeven over welke tien zorgsoorten de meeste signalen gaan. Wijkverpleging is de meest voorkomende soort zorg binnen de signalen.

De kracht van het IKZ is de samenwerking met negen zeer verschillende partners die allemaal een geheel eigen perspectief hebben op zorgfraude. De IKZ-partners werken samen vanuit de overtuiging dat de betaalbaarheid en kwaliteit van zorg bescherming verdient tegen kwaadwillenden. Daarom is alles wat wij doen erop gericht dat zorgfraude effectiever wordt opgespoord en waar het kan wordt voorkomen. 

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport is beleidsverantwoordelijk voor het samenwerkingsverband.       
De bewindspersonen van VWS willen het IKZ een wettelijke basis geven, onder meer omdat de huidige wettelijke bevoegdheden beperkt zijn. Het betekent dat de huidige IKZ-organisatie gaat veranderen van een publiekrechtelijk samenwerkingsverband zonder rechtspersoonlijkheid, naar een rechtspersoon met een wettelijke taak.

Voor meer informatie, ga naar www.nza.nl

Gebruikelijk loon

Het normbedrag voor het gebruikelijk loon van een directeur-grootaandeelhouder (DGA) stijgt in 2023 naar € 51.000. Dit was in 2022 € 48.000.

Regels gebruikelijk loon

Een DGA moet een salaris ontvangen dat gebruikelijk is voor het niveau en de duur van zijn/haar werkzaamheden. Als regel geldt dat het loon in 2023 moet worden vastgesteld op het hoogste bedrag van de volgende bedrag:

  1. 100% van het loon uit de meestverdienende dienstbetrekking
  2. Het loon van de meestverdienende medewerker binnen de onderneming of een daarmee verbonden lichaam
  3. € 51.000,-

Onder omstandigheden mag het loon lager worden vastgesteld. Dit geldt bijvoorbeeld bij werken in deeltijd of in verliessituaties waarbij de continuïteit van de onderneming in gevaar komt. Stem dit wel altijd op voorhand af met een fiscalist of de Belastingdienst.

Schriftelijke vastlegging

Als het loon in 2023 moet worden aangepast, dan is hiervoor een aandeelhoudersbesluit nodig. Dit vraagt om een goede vastlegging van de gewijzigde beloningsafspraak.

Bekijk het hier.

Meer nettoloon

In verschillende media is te lezen dat het netto salaris van medewerkers per 2023 stijgt. “Hoe komt dat?”, wordt ons nu vaak gevraagd. Nou, dat zit zo. De Overheid gaat miljarden euro’s steken in lastenverlichting (lees: minder belasting betalen) om daarmee de hoge prijsstijgingen waar medewerkers mee te maken hebben deels te compenseren. Op basis van de nieuwe belastingcijfers gaat het nettoloon minimaal € 85,- omhoog bij een fulltime dienstverband (zonder dat het brutoloon omhoog gaat of de pensioenpremies worden aangepast). Krijgt een werknemer een loonsverhoging, dan is de verhoging natuurlijk nog meer.

Daarnaast gaat natuurlijk in 2023 ook het minimumloon omhoog met 10,15%. Dit houdt in dat een werknemer die fulltime werkt en het minimumloon verdient ca. € 250 netto per maand meer gaat verdienen.

Reiskosten- en thuiswerkvergoedingen

Ook gaan de reiskosten- en thuiswerkvergoedingen omhoog. De werkgever mag vanaf 2023 een reiskostenvergoeding van 21 cent per kilometer belastingvrij vergoeden. Dit was 19 cent per kilometer. Een werkgever is niet verplicht deze verhoging door te voeren.

Als thuiswerkvergoeding kan in 2023 maximaal € 2,15 per dag belastingvrij worden vergoed. Dit was € 2,- per dag. Ook hier geldt weer dat een werkgever niet verplicht is deze verhoging door te voeren. Alles bij elkaar zorgt er dus voor dat het nettoloon van werknemers in 2023 zal stijgen.

Goed nieuws voor werkgevers; de werkgeverslasten stijgen nauwelijks! Werkgevers betalen dus nauwelijks meer om deze lastenverlichting mogelijk te maken.

Bekijk hier de blog.

De Veiligheidsmarkt Oegstgeest op 17 juni!

Met veel spectaculaire demonstraties van politie, brandweer & de reddingsbrigade

Op zaterdag 17 juni organiseert de gemeente in samenwerking met verschillende veiligheidspartners weer de Veiligheidsmarkt Oegstgeest op het parkeerterrein Ommevoort naast het winkelcentrum Lange Voort. De markt begint om 10.00 uur en duurt tot 15.00 uur. Er is voor jong en oud van alles te ontdekken, te leren en te doen:

Poster van de veiligheidsmarkt met alle informatie over de dag zelf. Zaterdag 17 juni van 10.00 tot 15.00 uur. Op parkeerplaats Ommevoort bij winkelcentrum Lange Voort

Wat is er te doen?

  • doe mee in een Escaperoom & VR-simulatie over drugs;
  • stap in een rij-simulator;
  • neem een kijkje in historische brandweerwagens, een gevangenisvervoer touringbus, politiebus, reddingsbrigade waterscooter en brandweerwagens;
  • speel HackShield in het Mobiel Media Lab;
  • rij een rondje met de brandweer;
  • ga op de foto in een echt politieshirt op een politiemotor;
  • leer reanimeren en leer een AED te gebruiken;
  • speel een waterspel met de historische brandweer;
  • ervaar hoe het is een huis vol rook te verlaten;
  • drink een kopje koffie met de wijkagenten;
  • leer hoe een woninginbraak is te voorkomen;
  • ga in gesprek met de gemeentelijke opsporingsambtenaren (GOA’s) van Oegstgeest.

lees het programma van de Veiligheidsmarkt hier.

Voor meer informatie over de Veiligheidsmarkt Oegstgeest

Voor meer informatie over de markt, kun je hier klikken.

Ten eerste hopen wij dat u allemaal zin heeft om naar de Veiligheidsmarkt Oegstgeest te komen. Omdat wij het oprecht leuk vinden om te demonstreren hoe de diverse partners van ons als gemeente te werk gaan. Het is een gezellige interessante dag voor jong en oud. Graag zie ik u op 17 juni”, aldus burgemeester Emile Jaensch.

Deelnemende partners van de Veiligheidsmarkt Oegstgeest:

Brandweer, Burgernet, Buro Rij- en Verkeersveiligheid, Dealbreakers, Dienst Vervoer en Ondersteuning, EHBO-Oegstgeest, Gemeente Oegstgeest, BOA’s Oegstgeest, HackShield, Jongerenwerk Gro-Up, Katwijkse Reddingsbrigade, Oegstgeest-Alert, Politie, Stichting Historisch Brandweermaterieel Katwijk, Slotenservice van Es (Politie Keurmerk Veilig Wonen).

Foto: Harm Alarm

Wegwijs in de wondere wereld van de Kassarol

Type in je zoekmachine eens ‘kassarol’. Probeer het maar eens….Goedkope kassarollen 80x80x12
Aan kassarollen geen gebrek, maar zie jij door de bomen het bos nog? Blijkbaar ben jij op zoek naar meer informatie want je hebt mijn blog gevonden.

Mooi! Ik neem je mee in onze wereld van kassarollen en weet zeker dat jij straks exact weet wat je nodig hebt voor jouw betaalterminal. Sc’rll snel verder en ik vertel je wat je moet weten en ik tip je gelijk over onze besparende oplossingen.Goedkope kassarollen 80x80x12

Office Palace

Office Palce

Office Palace is groot geworden met kassarollen. Ons nummer 1 product! Wij hebben een zeer uitgebreid assortiment met alle denkbare rollen, waaronder pinrollen, kassarollen houtvrij, duplorollen, gekleurde rollen en thermorollen.

Lees in dit handige blog welke ‘rol’ voor jouw kassasysteem is weggelegd. En hoe je direct kunt besparen op je kassarollen bij Office Palace.Goedkope kassarollen 80x80x12

Printen, inkten, afscheuren….
Welke kassarollen bestaan er en waar gaat jouw keuze op vallen

Thermorollen = direct besparen!

Thermische kassarollen zijn gemaakt van thermisch papier.
Wist je dat:

  • bij thermisch papier de tekst door middel van warmte op de bon wordt gedrukt?
  • de tekst circa 10 jaar zichtbaar zal zijn,
  • je de thermische rollen het best op een koele en donkere plaats dient te bewaren, zodat de thermische laag het langst goed blijft,
  • je bij thermorollen geen extra kosten maakt voor inkt, zoals cartridges en inktlinkten.

Onze thermische rollen zijn BPA vrij, een veilig product om te gebruiken dus!

Houtvrije rollen

Heb jij als bedrijf oog voor duurzaam ondernemen, en wil je dat ook uitdragen? Dan zijn de houtvrije rollen een prima keuze. De naam zegt het al, deze rollen bevatten geen hout en dragen dus bij aan een gezond milieu. Bij de houtvrije kassarollen is het wel nodig om een inktlint te gebruiken. De inkt zal hierdoor dus ook niet vergaan.Goedkope kassarollen 80x80x12

Duplo kassarollen

Duplo kassarollen bestaan uit 2 lagen papier met 2 verschillende kleuren. Deze rollen maken door middel van een laag carbonpapier een kopie van uw kassarol zodat er niet meer inkt verbruikt wordt. Deze rollen staan ook wel bekend als 2-ply rollen of doordruk rollen. Ideaal voor in je horecazaak, voor het verdelen van een bestelling tussen de bediening en de keuken

Gekleurde kassarollen

Wil je opvallen wanneer de klant bij jou heeft afgerekend? Kies dan voor één van de gekleurde rollen, zowel thermorollen, gekleurde houtvrije rollen als gekleurde stomerijrollen.

Bedrukte pin- en kassarollen

Wil je nog meer opvallen? Werk aan je branding, laat je zien, zowel voor, tijdens als na het aankoopproces. De mogelijkheden voor bedrukte kassarollen, allen van thermisch papier, zijn eindeloos.

Waar wil jij het voor gebruiken? Naamsbekendheid, het promoten van een nieuw product, klantenbinding, leveringsvoorwaarden of een loyaliteitsprogramma?

Maar er is meer…..

Faxrollen
Faxen hoor ik je denken, is dat nog van deze tijd? Jazeker! X % van onze klanten boekt maandelijks hun order voor faxrollen. Voor bijna alle systemen hebben wij de juiste faxrollen.

Hydrofixrollen
Deze zijn speciaal ontwikkeld voor het gebruik in stomerijen en wasserijen. De stofvrije en hittebestendige eigenschappen vormen een ideaal product om kledingstukken foutloos te labelen. Deze rollen zijn in verschillende kleuren verkrijgbaar zodat het sorteren nog overzichtelijker wordt. Hoe handig is dat!

Weet je het al?

Ik zei het al, het aanbod is groots!
Je hebt je keuze voor jouw kassarol gemaakt, maar hoe weet je of dit geschikt is voor jouw betaalterminal?

Formaat
Kies het juiste formaat. Dit wordt bepaald door: breedte x diameter x kerndiameter.

Kassasysteem
Er zijn veel kassa’s in omloop. Office Palace heeft kassarollen voor onderstaande soorten kassa’s:

  • Epson
  • Star
  • Casio
  • Citizen
  • Olivetti
  • Olympia
  • Sharp
  • Samsung

En nu….aan de rol!

Jij weet nu welke rol je moet kiezen voor jouw systeem.  De website van Office Palace biedt in één oogopslag welke rollen geschikt zijn voor welke systemen.

Twijfel je? Gebruik de chatfunctie op de site om je vraag te stellen. Onze medewerkers rollen jouw moeiteloos door website van Office Palace, op zoek naar het juiste product. Of bel heel eenvoudig met onze adviseurs.

Help de leerplichtambtenaar denkt mee en komt langs, wat nu?

leerplichtambtenaar denkt mee

Wat doet de leerplichtambtenaar ?

In Nederland gaan alle kinderen van 4 tot 16 jaar naar school. De leerplichtambtenaar kan in beeld komen als je kind thuis komt te zitten. De leerplichtambtenaar denkt mee met jou als ouder, met school en met het samenwerkingsverband. Hij volgt het proces en grijpt in waar het nodig is. De school en het samenwerkingsverband blijven verantwoordelijk voor het vinden van een passende oplossing. Als ouder ben en blijf je hier nauw bij betrokken.

Samenwerkingsverband en gemeente zorgen samen voor onderwijs

De leerplichtambtenaar controleert of alle kinderen naar school gaan, wanneer dit mogelijk is. Dat betekent in ieder geval dat:

  • een kind moet ingeschreven staan op een school
  • een kind kan het rooster volgen wat voor hem of haar is opgesteld

Samen een plan maken

De school waar je kind staat ingeschreven, moet voor de lesstof zorgen én blijft verantwoordelijk voor het volgen van de leerontwikkeling van je kind. De school moet een plan opstellen met duidelijke doelen die erop gericht zijn om je kind weer volledig naar school te laten gaan. De inspectie van het Onderwijs houdt hier het toezicht op.

De leerplichtambtenaar volgt de hele procedure, geeft advies en grijpt in waar het nodig is. Als ouder ben en blijf je hier nauw bij betrokken. Het plan moet ook worden gemaakt wanner je kind naar een andere vorm van onderwijs gaat, bijvoorbeeld het speciaal onderwijs (SO) of speciaal basisonderwijs (SBO).

De leerplichtambtenaar denkt mee met de consulent

De consulent heeft een onafhankelijke rol en ondersteunt de school en jou als ouder bij het maken van zo’n plan. Ook denkt de consulent mee over de vraag wie jouw kind onderwijs kan geven in de tijd dat hij of zij thuiszit. Als ouder beslis je hier natuurlijk altijd over mee.

leerplichtambtenaar denkt mee – Van leerplicht bestaat ook leer- en ontwikkelingsrecht

Kinderen en jongeren zijn leerplichtig tot aan het einde van het schooljaar waarin ze 16 jaar worden. Daarna zijn ze kwalificatie plichtig. Dit betekent dat ze tot hun 18e verjaardag naar school moeten gaan, wanneer zij nog niet in bezit zijn van een startkwalificatie (een startkwalificatie is een diploma op minimaal mbo-2, havo- of vwo-niveau).

Naast leerplicht vinden steeds meer organisaties dat kinderen ook een leer- en ontwikkelingsrecht hebben. Passend onderwijs kijkt naar wat mogelijk is voor je kind op dit moment. Dus ook wanneer je kind helemaal niet naar school gaat, of structureel minder uren naar school gaat dan de normale schooltijden. Bijvoorbeeld in geval van ziekte, of doordat de huidige school om welke reden dan ook niet in staat is om je kind onderwijs te geven op een manier die bij hem of haar past. Het kan ook zo zijn dat er wél een school in de regio is die dit passend onderwijs kan bieden, maar dat er op deze school (nog) geen plaats beschikbaar is voor je kind. De leerplichtambtenaar, consulent, ouder en de school bekijken samen wat mogelijk is voor je kind.

Heb je nog vragen ?

Neem contact met ons op

Jeans vinden in de perfecte maat & fit.

Het vinden van een goede jeans en maat is een enorme uitdaging. Toch is deze niet weg te denken uit Nederland. Welke fit, welke maat of welk merk?
Onderstaande tips helpen je bij het vinden.

Waar begin je met een jeans te zoeken?

Dat begint bij jezelf. Waar heb je de broek voor nodig? Wil je ermee werken op kantoor, op het dak van een woning of toch gewoon een relaxed denim voor op de bank.
Wil je er één voor op het kantoor, zoek er dan één zonder al te veel scheuren.
Heb je een jeans nodig om op het dak te werken? Ga dan niet voor een skinny model maar zoek een wat wijder model. Soms is een beetje stretch handig hierbij, maar vergeet niet dat dit vaak ten koste gaat van de levensduur.

jeans vinden in je maat en fit is een echte zoektocht.

Jeans, denim of spijkerbroek?

Hoe je de broek ook noemt, de zoektocht is iedereen bekend.
Gelukkig zijn er tegenwoordig veel hulpmiddelen. Zo kun je online veel size guides vinden. Maar helaas zijn de maattabellen niet voor iedereen geschikt. Ook zie je vaak de lengte en maat van het model bij de beschrijving staan. Je kunt hiermee vaak al inschatten hoe dit bij jou zit. Maar staar je er niet blind op.

Zelf erop uit

Zo kun je iemand op straat of op een feestje zien met een mooie denim. Vraag gewoon waar hij/zij de broek vandaan heeft.
Online kun je makkelijk verkooppunten vinden van bijna elk merk of winkel
De beste tip blijft dan ook…..zelf passen.
Ga naar de winkel en pas de jeans. Je voelt vaak meteen of het goed zit of niet. Als een winkel te ver is kun je natuurlijk ook gewoon nog online bestellen.

I Want To Die With My Blue Jeans On

Andy Warhol

Ruilen of huilen?

Goed, je hebt hem gevonden en bestelt de broek. Door de size guide en het model kies jij je maat uit.
Binnen 1 dag ook nog eens in huis!
Nu snel passen en….toch te klein.
Je had je er zo op verheugd en nu heb je geen perfecte jeans.
De laatste tip is dan ook. Bij twijfel, bestel meerdere maten!
Retourneren is vaak niet duur en je vergroot de kans op de goede maat. Terugbrengen naar een winkel kan vaak makkelijk en zo kun je in de winkel meteen een andere passen.

Wie bewaart die heeft wat

Een goede denim blijft jarenlang goed. Mode gaat razendsnel.
Wat nu helemaal in is, is over 3 maanden helemaal voorbij.
Hé…ben je niet gevoelig hiervoor? “Wear till you tear
Ben je sneller uitgekeken op je broek? Gooi die niet weg.
Bewaar de broek op je zolder of achterin je kast. Misschien vind je de broek over een aantal jaar terug en is die weer helemaal in style. Klaar voor een nieuwe ronde.
Of misschien zijn je kinderen ineens into retro jeans?