Blog schrijven in ICM BlogLab

Je gaat dus een blog schrijven en dit publiceren op ons bloglab.

Hoe werkt het blog schrijven?

Omdat je met WordPress werkt, hoef je eigenlijk niets van html-codes of programmering af te weten. Wel is het handig je een klein beetje in te lezen, zodat je wel ongeveer weet wat er gebeurt. Daarover vind je op de DLO wat basisinformatie. Hier beperk ik me tot de meest praktische zaken over de werking van WordPress.

Continue reading

Hoe neem ik mijn klanten mee in de transitie naar een succesvol advieskantoor? 3 tips.

Advieskantoor

Moderne accountants hebben automatisering ingezet om van hun kantoor een succesvol advieskantoor te maken. Het automatiseren van de boekhouding heeft hen de ruimte en tijd gegeven om nieuwe adviesdiensten te creëren. Deze diensten zijn belangrijk om concurrenten voor te blijven en mee te gaan met de nieuwe generatie ondernemers. Klinkt als muziek in de oren vind je niet? Maar wat doe je met je huidige klantenbestand? Die wil je niet direct vaarwel zeggen. Zij zijn immers de bron van jouw inkomsten. Dus als nieuwe adviesdiensten niet worden afgenomen, gaat jouw kantoor ook niet groeien. Daarom is het belangrijk om huidige klanten te overtuigen van jouw nieuw manier van werken. Deze 3 tips gaan jou helpen:

Tip 1:  Een kantoorvisie waarmee de klant zich kan identificeren

Met een heldere kantoorvisie weet jouw klant waar jij voor staat. Focust jouw kantoor op tussentijds- en toekomstgericht advies? Dan sluit de volgende visie daar niet op aan: ´Wij ontzorgen u graag met hulp bij uw boekhouding.´ Met deze visie leg je de nadruk op het ontzorgen van de boekhouding. Klanten zien dat als core van je organisatie. Wanneer je vervolgens spreekt over advisering, dan schept dat verwarring op bij de klant. Belangrijk dus om goed na te denken over de why van jouw organisatie. Waarom bestaat ons advieskantoor? Is dat om klanten te ontzorgen van hun boekhouding?(Traditioneel) Of is dat om ondernemers te helpen bij het bereiken van successen?(Toekomstgericht). 

Uiteindelijk wil je de klanten enthousiast maken voor jullie nieuwe diensten. Een why waar de klant zich mee kan identificeren helpt hierbij. Iedere ondernemer wil successen bereiken, toch? Wanneer je dit ook verwerkt in je visie, dan maak je klanten nieuwsgierig naar de how. Dit geeft direct een aanknopingspunt om jouw klant meer te vertellen over jouw adviesdienstverlening. Uiteindelijk komen trouwe klanten om waar je voor staat (de why) en niet alleen om de dienstverlening die je verkoopt (de what)

En hoe deel ik mijn visie met klanten? Marketing is hier een goed middel voor. Via digitale folders, de website of op een nieuw geschenk maak je klanten bewust van jullie (nieuwe) visie. 

Tip 2: Ondernemersdoelstellingen inzichtelijk maken

Een plan van aanpak is de beste manier om aan te tonen dat jij met jouw advieskantoor de klant wilt helpen zijn successen te bereiken. Met een plan van aanpak maak je de persoonlijke doelen van de ondernemer inzichtelijk. Wil de ondernemer meer vrije tijd? Of wil hij/zij juist de organisatie laten groeien? Iedere ondernemer heeft weer andere ambities, maar het doel genereren van succes blijft hetzelfde. Weet je de ambities van de klant? Dan is het makkelijker om de klant te overtuigen dat advisering hem daarbij gaat helpen. De volgende vragen kun je gebruiken om de ambities van jouw klant in kaart te brengen. 

  • Waar zie je jezelf en je onderneming over vijf jaar staan?
  • Waar zou je beter in willen worden?
  • Wat staat bovenaan je bucketlist? 

Een plan van aanpak geeft houvast om de opgestelde ambities waar te maken en geeft weer hoe advisering daar aan bijdraagt. 

Tip 3: Advies voelbaar maken

Het is mooi dat je met het kantoor nieuwe dienstverlening aanbiedt. Wat de klant vervolgens wil weten is, wat levert het mij op? Want hoe zorg je ervoor dat advisering direct voelbaar wordt voor de klant? We haken terug op het plan van aanpak. In een plan van aanpak staan de doelen van de klant beschreven. Een voorbeeld: klant x wil over 1 jaar met een gezin van vier rondreizen door Canada. Dit betekent dat de reis alleen door kan gaan als de business goed loopt. Hier komt vervolgens jouw rol. Je kan met behulp van tussentijdse cijfers de klant adviseren in hoeverre hij nog afwijkt van zijn doel. En niet geheel onbelangrijk is om de klant te adviseren wat hij/ zij nog kan doen om dichterbij zijn doel te komen. Met concrete actiepunten geef je de klant garantie dat advisering hem daadwerkelijk helpt. 

Het kan voorkomen dat je niet iedere klant kan overtuigen van jouw nieuwe vorm van dienstverlening. Dit betekent dat je afscheid gaat nemen van klanten die niet 100% achter jouw kantoorvisie staan. Want uiteindelijk ben jij ook een ondernemer met ambities en de juiste klanten helpen je die ambities waar te maken. Met de opkomende generatie ondernemers ga je er mooie klanten voor terugkrijgen. Een generatie die jouw advieskantoor omarmen. Wil je meer weten over de verwachtingen van de nieuwe generatie ondernemers? Download dan ons e-book: De échte redenen waarom jouw accountants- of administratiekantoor moet veranderen. 

Cybercrime voorkomen:

cybercrime is een reële dreiging

Of dacht jij ook dat je niet interessant was voor cybercriminelen?

Veel organisaties denken dat zij niet interessant zijn voor cybercriminelen. Het loopt niet zo’n vaart is de opvatting. Ook leeft bij veel organisaties de gedachten “onze IT-partner heeft het goed geregeld”. Alleen dat is vaak niet goed voldoende en het betekent zeker niet dat je niet wordt aangevallen.

De impact van cybercrime wordt nog onderschat. Dat is niet slim want elke organisatie heeft iets te verliezen. Als je organisatie eén of erger meer dagen stilligt, zijn de financiële gevolgen vaak enorm. Denk aan de extra uren die moeten worden gewerkt om het op te lossen, verloren omzet, eventueel de inhuur van externe adviseurs. Indirect kunnen de gevolgen ook groot zijn. Zoals reputatieschade, het vertrouwen van je klanten dat aangetast is. Dit kan sneller gaan dan je denkt.

De impact van cybercrime wordt nog onderschat. Dat is niet slim want elke organisatie heeft iets te verliezen. Thuiswerkers zijn een risico
Cybersecuritycrime is een bedrijfsrisico

Cybercrime en de coronacrisis

Door de coronacrisis werken veel medewerkers thuis en daar maken cybercriminelen gebruik van. Tijdens de eerste coronagolf is het aantal gevallen van online cybercrime, zoals phishing explosief gestegen.

Thuiswerkers zijn een risico

De miljoenen thuiswerkende Nederlanders leveren aanzienlijk risico’s op voor de veiligheid van organisaties. Dat blijkt uit Veilig Online 2020, het jaarlijkse onderzoek van het ministerie van Economische Zaken rondom cybersecurity.

Volgens het Digital Trust Center (onderdeel van het ministerie van Economische Zaken) weet 25% van alle medewerkers niet hoe zij een phishingmail kunnen herkennen. Werkgevers investeren in IT-systemen voor online veiligheid maar dat geldt niet voor medewerkers. Zo hebben veel thuiswerkers het standaard wachtwoord van hun router of modem niet gewijzigd. Ze hebben ook onveilige online apparaten aan hun wifinetwerk gekoppeld.

Dit maakt organisaties met thuiswerkende medewerkers kwetsbaar is voor cyberaanvallen.

Adviseer je medewerkers

Adviseer je medewerkers over veilig thuiswerken. Maak ze weerbaar, vertel ze over de ontwikkelingen op gebied van cyber security. Vertel bijvoorbeeld over de explosieve toename van phishingaanvallen in de eerste coronagolf. Zorg dat ze zich bewust zijn van de risico’s en laat medewerkers weten waar ze op moeten letten om zoiets te voorkomen. Het herkennen van een phishingmail is toch een menselijk handeling.

Verklein de kans op cybercrime

Door je medewerkers te informeren verklein je de kans om slachtoffer te worden van cybercrime. Er zijn verschillende manieren om je medewerkers bewust te maken van het gevaar van cybercrime, zoals bewustwording trainingen en phishingtesten. Zie cybersecuritytesten als een brandoefening om je organisatie veilig te houden.

Zorg dat je weet welk risico je loopt

Ook zijn er steeds intelligentere beveiligingstools voor je IT beveiliging. Het loont om je hierin te verdiepen. Microsoft Advanced Threat Protection is hier een goed voorbeeld van.

Wil jij weten of jouw medewerkers een phishingemail van een echt email kunnen onderscheiden? Laat een onafhankelijke phisingtest uitvoeren.

Met pensioen gaan… Hoe doe je dat eigenlijk?

Al je vragen beantwoordt!

Het klinkt zo simpel. Je krijgt je AOW van de overheid, je neemt afscheid van je werk en hup: je bent met pensioen. En ohja, je moet ook nog wat invullen voor je pensioenuitvoerder. Vol goede moed pak je de formulieren erbij. En dan zie je dat het een heel pak papier is. Met allerlei keuzes. Moet je daar óók nog over nadenken! In deze blog lees je meer over die keuzes.

Wanneer wil je eigenlijk met pensioen? 

De eerste vraag is simpel: Wanneer wil je je geld ontvangen? Je kunt namelijk zelf aangeven wanneer je met pensioen gaat. Zo kun je je pensioen op dezelfde datum in laten gaan als je AOW. Maar je kunt er ook voor kiezen om eerder stoppen met werken, of om juist nog even door te gaan. Hoe eerder je met pensioen gaat, hoe minder geld je per maand krijgt. Andersom geldt het gelukkig ook: Als je later met pensioen gaat, krijg je een hoger bedrag per maand.

Wat doe je met het pensioen voor je partner?

Bij ons is er ook altijd een pensioen voor je partner. Dat betekent dat als jij overlijdt, je partner geld van ons krijgt. Heb je geen partner? Dan is het een logische optie om dit bedrag te ruilen voor extra ouderdomspensioen. Je kunt dit ook doen als je wel een partner hebt. Let er dan wel op dat je partner géén geld van ons krijgt wanneer jij overlijdt. 

De waarde van het partnerpensioen is altijd lager dan het ouderdomspensioen. Globaal geldt dat voor elke € 100,- partnerpensioen die je uitruilt, je ongeveer € 20,- ouderdomspensioen terugkrijgt. 

Eerst meer pensioen, en daarna minder?

Ten slotte de laatste mogelijkheid: je pensioen splitsen in een hoger en een lager deel. Wil je na je pensioneren eerst een wereldreis maken, of moetje eerst de hypotheek afbetalen? Dan kun je kiezen om eerst een hoger bedrag te krijgen. Dat ziet er dan zo uit: Stel, je pensioen is € 1.000,- per jaar. Een keuze kan zijn om de eerste 5 jaar € 1.250,- te krijgen. Na 5 jaar wordt het bedrag lager, bijvoorbeeld € 800,-. Die €800,- krijg je dan zolang je leeft.

Meer weten?

Tip: in jouw online omgeving kun je zelf meerdere berekeningen maken. Je ziet dan meteen hoe hoog het bedrag is als je eerder met pensioen gaat. Of wat je overhoudt als je eerst een hoger bedrag wilt krijgen. Wil je meer weten over deze keuzes? Dan kan je natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen. Wij helpen je graag!

Waarom van baan wisselen als monteur nog niet zo’n gek idee is. Zelfs wanneer je nog prima op je plek zit!

Natuurlijk hoef je nog niet in de startblokken te zitten om te gaan solliciteren. Wel weet je na het lezen van deze blog welke voordelen een baanswitch voor jou kan hebben. In de onderstaande alinea’s lees je welke dat precies zijn.   

1: Kansen in de arbeidsmarkt:

Wist je dat de technische branche in de top drie van kansrijke beroepen staat? Vooral monteurs zijn geliefd en tegelijkertijd voor bedrijven lastig te vinden. Wanneer jij beschikt over de juiste competenties is de baankans groot en pluk je hier de vruchten van. Op het gebied van arbeidsvoorwaarden en type organisatie kun jij op je strepen gaan staan. Tel uit je winst!

2: De negatieve associatie met job-hopper is verleden tijd:

Voorheen stond een royaal werkverleden met veel werkgevers niet goed op een CV. Het gevolg was het vooroordeel van een onbetrouwbare medewerker zonder flexibiliteit. Vandaag de dag is het wisselen van baan eens in de drie/vier jaar het nieuwe normaal. Dit is mede mogelijk gemaakt door de flexibele contracten en digitalisering. De voordelen? Het ontwikkelen van vaardigheden rondom solliciteren en je wordt uitgedaagd in een nieuwe functie. Daarnaast verbreed je ook nog eens sociale contacten. Dit brengt mij tot het volgende punt.

3: Duurzame inzetbaarheid:

Duurzame inzetbaarheid houdt onder andere in dat huidig en toekomstig werk wordt uitvoert met behoud van gezondheid en welzijn. Kort samengevat: plezier hebben in het werk. Dit wordt positief beïnvloed door: nieuwe vaardigheden te ontwikkelen, voldoening + uitdaging in de functie te krijgen en in een prettige omgeving met collega’s te werken. Wanneer je al langere tijd in een organisatie werkzaam bent, staan deze elementen vaak onder druk.

Ook al zit je momenteel nog goed op je plek, het wisselen van baan kan voor jou als monteur positief uitpakken. Ben je benieuwd welke organisatie op zoek is naar een monteur en of jij er past? Neem dan gerust contact op met Koers Oost Recruitment voor persoonlijk en kosteloos advies.

Telefoon: 0575-743210

E-mail: info@koersoostrecruitment.nl

Website: http://bit.ly/31TBXag

‘Campinggedrag niet toegestaan’.. wat betekent dat eigenlijk?

Is dit nou campinggedrag?

‘Campinggedrag? Omvat dat iets als met een toiletrol onder je arm naar het toiletgebouw lopen?’ Dit is de vraag die wij als ‘Campercontacters’ gekscherend kregen op één van de eerste werkdagen van onze nieuwe collega. Ze stelde hem weliswaar met een grote glimlach, maar het antwoord op de vraag wat het dan wel is, is wel degelijk relevant. Voor haar én voor jullie als gebruiker van Campercontact. ‘Campinggedrag niet toegestaan’ is namelijk één van de filteropties in Campercontact.

Continue reading